Ihanat naiset Benalmadenassa

4.5.2006

Raporttia joukkueiden etelänleireistä on jo kaivattukin. Tässä naisten leirikokemuksia.

09.04.2006

Vihdoinkin koitti se aamu, jota niin kauan olimme kaivanneet. Aamuvarhaisella Pesä-Kiilojen pelaajat valtasivat Muhosen bussin, jota muuten itse Jorma ajoi. Matka Helsinkiin meni leppoisissa merkeissä, yhden lukiessa, toisen kuunnellessa musiikkia ja kolmannen nukkuessa, eli jokainen tyylillään.

Lentokentällä aika kului kuin siivillä, penkilläpäs, vaikka eräitä lentokoneeseen meno jännittikin.

Malagaan saavuimme paikallista aikaa noin 19.00 ja siitä pikataival kohti hotelleja. Hotellissa nopea purkusessio, jonka jälkeen kävimme koko joukkue pienellä iltapalalla ja äkkiä nukkumaan.

10.04.2006

Maanantai valkeni aurinkoisena ja aurinkoiselta näytti koko joukkuekin aamulenkillä. Aamulenkki suuntautui kentälle, joka ihan alkajaiseksi haluttiin nähdä. Tunnin kiertelyn jälkeen syötiin aamupalat, jotka jokainen huonekunta itselleen kehitteli.

Iltapäivällä meillä oli yhteistreenit miesten kanssa, jonka suurin anti taisi olla pallojen väistely viereisestä putkesta. Kahden tunnin aikana tuli kuitenkin tutustuttua kenttään ja saatiinpa aikaan muutama keskiosuma ja loppujen lopuksi hyvä mieli.

Harjoitusten jälkeen alkoivat henkilökohtaiset palaverit Niinalla ja Soilikilla, Sonjallapas.  Ennen iltaohjelmaa pidettiin yhteinen venyttelytuokio, jossa jokainen lihas käytiin kertaan jos toiseenkin läpi. Kaiken tämän lomassa saimme ihailla myös Sanna H:n notkeutta, kiinni auki kiinni auki..

Illalla kävimme vielä syömässä koko porukalla, mutta taisi matkaväsymys painaa, sillä 16 kappaletta ihania naisia oli nukkumassa jo puolen yön aikaan.

11.04.2006

Aamulenkki käveleskeltiin pilvisessä säässä pulunkakan keskellä kauniissa puistossa. Päivän treenien aiheena oli ykköstilanne. Ainakin tämän harjoituksen perusteella loppuviikolle jäi vielä paljon parannettavaa..

Yhteistä illanviettoa suunniteltiin pienemmissä ryhmissä. Hienot ideat toteutettiin kuumissa olosuhteissa johtoportaan kammarissa, jossa saimme huomata, ettei yhteishenkeä tältä porukalta ainakaan puutu!

Päivän motoksi tuli ehdottomasti:

”Nautin elämästä, Espanjasta, pesiksestä, ja kyllä se onkin muuten kivvvaaa!”

-Sanna (H), Anu Elastinen ja Marjo (Äässs)-

12.04.2006

Aamulla ensimmäiset treenit olivat jo klo 10.00. Pallo napsui kivasti tunnin verran kestävissä harjoituksissa. Aurinko paistoi todella lämpimästi ja koska seuraavat treenit alkoivat heti klo 12., koko porukka  jäi ottamaan aurinkoa kentän reunalle ja seuraamaan samalla miesten treenejä. Tauko käytettiin hyväksi ja samalla Jaana ja Mirka järjestivät Viiville ja Maukalle henkilökohtaiset palaverit. Pääpaino toisissa treeneissä oli nolla- ja kolmostilanteessa.

Illalla (ne joilla ei ollut palaveria) suurin osa porukasta lähti tutustumaan Torremolinokseen, shoppailijan paratiisiin, jossa aikaa vierähti tuntitolkulla. Yksi kierros ei putiikeissa välttämättä riittänyt, vaan joissakin niistä piti käydä useampaankin otteeseen. Tällä välin Benalmadenaan jääneet kiertelivät rantakojuilla ja kävivät syömässä kuka missäkin. Illalla porukka palaili omaan tahtiinsa hotellille raskaasta kierroksesta väsyneenä ja valmiina pötkähtämään petiin vaikka saman tien.

-Teija-

13.4.2006

Herätyskellon soitua likimain kukonlaulun aikoihin (lue: kello yhdeksän) retkue pirteitä pesäpalloilijaneitokaisia kohtasi hotellin ala-aulassa ja vanhemmalle Oravakankaan sisarukselle osoitetun onnittelulaulun jälkeen jalat veivät aamulenkille. Loputtomalta tuntuvan ”vartin kestävän” reippailun jälkeen oli aika aamupalan ja päivän treenin. Tänään oli vuorossa kakkostilanne sekä muuta kaavaan kuuluvaa oheistreeniä. Parituntiseen mahtui hikeä ja huikeita suorituksia, vastustaja vaviskoon kesällä leikkureiden ja välläreiden viuhuessa. Treenin jälkeen paineli itse kukin omille teilleen, kuka henkilökohtaiseen palaveriin valmentaparivaljakon kanssa ja kuka shoppailemaan hävyttömän halvoissa kaupoissa.  Illan tärskyt sovimme tapaturma-alttiin koutsikaksikkomme Mirkan & Jaanan asumukseen ja myöhässä olleet yksilöt Mirka kutsui paikalle partsin kautta korviavihlovalla vislauksella. Varoittaisi edes kerran etukäteen, korvissa soi yhä vielä!

Pikku palaveerin (, jossa kapteeniksi valittiin Hanne Kähtävä ja varakapteeniksi Hanna Pylväläinen) jälkeen etenimme jo aiemmin viikolla hyväksi todettuun ravintolaan, La Traviataan. Kokkimaestrolla sekä henkilökunnalla oli epäilemättä täysi työ ruokkia lauma nälkäisiä ja äänekkäitä suomalaisia, (tosin se pitänee todeta, että pääruuan saavuttua mökä katkesi kuin veitsellä leikaten). Tähän voikin todeta, että moneen asiaan on mahdoton keskittyä yhtä aikaa….;)

Kylläisin vatsoin katsastimme vielä tovin Benalmadenan iltaelämää, jonka jälkeen matka vei hotellille kenellä lyhyemmän ja kenellä pidemmän kaavan kautta. Päivät vähenee ja meno senkun paranee!

-Aurinkoisin terveisin Nisse ja Soilikki-

14.4.2006

Aamulla herätessämme aurinko jälleen pilkisteli verhon raosta. Oli aika keittää aamupuurot ja valmistautua viimeiseen treenipäivään Espanjassa. Aamulla teimme tavanomaisen lenkkimme, tänä aamuna ehkä hiukan lyhyemmän kuin tavallisesti. Harjoitukset alkoivat puoli yhden maissa nopeustreenillä ja jatkuivat siitä pelitilanneharjoituksiin. Vaikka kaikkia painoi väsymys kovan viikon jäljiltä ja yhdellä jos toisellakin särki lihaksia, niin harjoitukset vedettiin silti kunnialla läpi. Viimeisten lyöntien jälkeen kaikilla oli huojentunut, mutta hyvä mieli – viikko oli harjoiteltu täysillä!

Harjoitusten jälkeen jokainen tahollaan vietti päivän mielensä mukaan. Auringon mentyä pilveen me päätimme lähteä pienelle kaupunkikierrokselle Benalmadenaan – harmiksemme vain moni paikka oli sulkenut ovensa pitkänperjantain vuoksi. Viiden aikoihin kokoonnuimme vielä altaalle tekemään johtoportaan suunnitteleman vesijumpan. Vesi oli todella kylmää ja suurin ongelma olikin altaaseen pääsy. Jaana oli yllättäen vetämässä vesijumppaa, mutta lopun voikin vain arvata, sillä tämähän on joukkueurheilua viimesen päälle.

Illalla oli sovittu tapaaminen hotellin edessä yhdeksän aikaan, josta lähdimme kaikki yhdessä katsastamaan Torremolinoksen yöelämää – Suomi pubia unohtamatta!

Hips don`t lie!

-Jenna, Netta ja Virve-

15. – 16.4.2006

Tämä päivä pyhitettiin auringon palvontaan ja kipeiden paikkojen rentouttamiseen. Päivä vierähtikin porukalla jutustellen ja uiden nopeasti, jopa niin ettei yllättäin hiipivää punotusta ehtinyt lainkaan huomaamaan.

Sunnuntai meni täysin odotellessa lähtöä. Matkasta tulikin yllättävän rankka, sillä olimme Haapajärvellä vasta maanantaiaamuna noin klo 7.00.

Reissumme oli kaikin puolin loistava ja opimme tuntemaan toisemme entistä paremmin eli tätä kokemusta emme vaihtaisi pois mistään hinnasta.